۰

اخبار دهیاری / اخبار روستا / روستای امیران

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال 94

آوریل 10, 2015 در 8:08 ق.ظ توسط

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان از امسال اجرایی می‌شود،گفت: همچنین تا زمان پایان عمر دولت یازدهم هر منطقه آموزشی یک پژوهش‌سرا دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، علی‌اصغر فانی پیش از ظهر امروز در جمع فرهنگیان در ورزشی ارشاد اردستان اظهار کرد: من در جمع فرهنگیان این شهرستان احساس یکدلی، همدلی و همزبانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه امروز از 6 منطقه بازدید می‌کنم، افزود: کار تعلیم و تربیت امر بسیار مهمی است که بنیانگذار کبیر انقلاب، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری در عمل و رفتار بر آن تاکید داشته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای کشورمان ‌گفت: توفیقات بزرگ ایران در مباحث هسته‌ای حاصل دسترنج فرهنگیان استوی با بیان اینکه فناوری‌ هسته‌‌ای بومی است، افزود: خروجی آموزش و پرورش در دانشگاه‌ها و جامعه قابل مشاهده است.

فانی یادآوری کرد: آموزش و پرورش زیرساخت منابع انسانی را در هر جامعه تشکیل می‌دهد و رویکرد دولت یازدهم در این بخش کیفیت بخشی است.وی با اشاره به اینکه اجرای سند تحول نظام آموزشی را دنبال می‌کنیم، گفت: تدوین این سند 10 سال به طول انجامیده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمیته‌ای در وزارت آموزش و پرورش برای رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته تشکیل شده است، اظهار کرد: این اقدام برای بهبود شاخصه‌های فرهنگی این مناطق است.

 وی با اشاره به وجود 110 مدرسه تک دانش‌آموز در کشور و 5 هزار مدرسه با تعداد دانش‌آموز کمتر از پنج نفر، گفت: تلاش دولت یازدهم برای برخورداری همه افراد از خدمات آموزشی است، حتی اگر برای دولت هزینه داشته باشدفانی یادآوری کرد: دولت مصمم است که سطح پوشش دانش‌آموزان را به 100 درصد برساند.

وی با اشاره به اینکه طرح روستا مرکزی در اولویت برای مدارس متوسطه اول و دوم است، اظهار کرد: در مناطقی که برفگیر می‌شوند از توسعه مدارس شبانه‌روزی استفاده می‌کنیم.وزیر آموزش و پروش گفت: بیش از 400 هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه روزی در حال تحصیل هستند که در بودجه مجلس امسال اعتباری برای ایاب و ذهاب طرح روستا مرکزی پیش‌بینی شده است که پس از تخصیص اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه نیروی انسانی در این نهاد متوقف نشده است و دانشگاه فرهنگیان با صد پردیس در کشور درحال تربیت نیروی انسانی است.فانی با اشاره به جذب 5 هزار نیروی انسانی اضافه کرد: بومی‌پذیری و به کارگیری فرزندان فرهنگیان از جمله سیاست‌های ما در جذب نیروی انسانی است.وی از تلاش آموزش و پرورش برای از بین بردن تبعیض بین کارکنان و معلمان خبر داد و گفت: رتبه‌بندی معلمان دو هدف دارد؛ هدف افزایش شایستگی‌ها و مهارت‌های معلمان و هدف دوم افزایش انگیزه است که هر چه انگیزه بالاتر باشد، برای دانش‌آموزان بهتر است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه در آخرین جلسه هیئت دولت این رتبه‌بندی به تصویب رسیده است، یادآوری کرد: این رتبه‌بندی نیاز به تصویب مجلس ندارد و در سال 94 اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: ما شاخصه‌های آتی رتبه‌بندی را قطعی نکردیم و به زودی از سایت آموزش و پرورش فراخوانی انجام می‌شود تا فرهنگیان نسبت به این شاخصه‌ها نظرات خود را اعلام کنند.

فانی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش برای ارائه خدمات بیمه طلایی شاغلان فرهنگی به بازنشستگان فرهنگی خبر داد.وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پژوهش سرای دانش‌آموزی دانشمندان آینده کشور را تربیت می کند، اظهار کرد: تا زمان پایان عمر دولت یازدهم هر منطقه آموزشی یک پژوهش‌سرا دارد.

برچسب‌ها:, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.