۰

اخبار روستا

روز ماما مبارک باد

می 6, 2014 در 7:04 ب.ظ توسط

معصومه زائری امیرانی مسئول زایشگاه بیمارستان شهید بهشتی اردستان ضمن تبریک روز جهانی ماما اظهار کرد: ماما به معنی فردی است که همراه و کنار مادر است.

وی در خصوص وظایف ماماها تصریح کرد: حمایت از مادران از آغاز دوره بارداری تا دو سال پس از زایمان برعهده ماما می باشد.

مسئول زایشگاه بیمارستان شهید بهشتی افزود: مراقبت های دوره بارداری، همراهی در کنار زایمان، مراقبت های بعد از زایمان و ارائه آموزش های لازم به مادران از جمله وظایف اصلی ماما می باشد.

زائری امیرانی خاطر نشان کرد: مرکز زایشگاه محمود پیراسته شهر زواره، مرکز مامائی فعال در شهرستان است.

وی به مشکلات و سختی های ماماها اشاره کرد و گفت: مامایی نیز همانند حرفه پرستاری شب بیداری دارد و ماماها بر اثر انجام زایمان های متعدد دچار مشکلات بدنی از قبیل آرتروز گردن می شوند.

مسئول زایشگاه مرکز مامائی شهرستان اردستان تصریح کرد: ماماها باید با توجه مشکلات خود در زندگی، بتوانند به مادران باردار نیز روحیه مثبت دهند.

زائری افزود: آماده کردن مادران از نظر روحی یکی از مهارت های ماماها می باشد.

مسئول زایشگاه بیمارستان شهید بهشتی اردستان تاکید کرد: برگزاری کلاس های زایمان ایمن و کلاس آموزش شیردهی مادر را از اهم فعالیت های مرکز مامایی در سطح شهرستان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: با انجام برنامه های کاهش سزارین به کمک متخصصان، آمار زایمان طبیعی در بهمن ماه سال گذشته شهرستان اردستان از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت.

زائری امیرانی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید بهشتی شهرستان اردستان به عنوان بیمارستان دوستدار مادر و کودک شناخته می شود، بیان داشت: آموزش های قبل از زایمان و شیردهی از معیارهای ارزشیابی بیمارستان ها می باشند.

مسئول زایشگاه مرکز مامائی شهرستان اردستان در پایان بیان داشت: ماماها در زمینه زایمان طبیعی نسبت به متخصص زنان تبحر بیشتری دارند.

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.