۰

روستای امیران / شهدای روستا

شهدای روستای امیران و وصیت نامه ی شهید محمد زائری امیرانی + عکس

آگوست 8, 2012 در 3:10 ق.ظ توسط

شهدا و شهادت روستای امیران

پس از شروع جنگ تحمیلی تعداد بسیاری از جوانان ابادی به جبهه های جنگ اعزام شدند که متاسفانه گل های سرسبد .که افتخار روستا بودند شربت شیرین شهادت را نوشیدند. وصحرای مزار(قبرستان)را به گلزار شهدا ویا گلستان شهدا تبدیل نمودند.

نام تعدادی از شهدا:

سردار شهید علی اکبر زائری

معلم شهید ابراهیم زائری

دانشجوی شهید سید مهدی زائری

شهید قاسم زائری

شهید رضازائری

شهید عرفات جانباز(دوقطع پا)احمد زائری

شهید محمود زائری

شهید علی(عباسعلی) مسلمی

شهید محمد زائری

شهید محمد زائری و……..

شهید مجید مسلمی امیرانی

شهید رضا تقی زاده

روستای امیران

متن زبر راحتما بخوانید :

شهیدمحمد زائری

 

در روزدهم شهریور ماه 1340 در خانواده ای در روستای امیران بدنیا آمد. پدرش كشاورز زحمت كشی بود و مادرش خانه دارو دارای چهار برادرو دو خواهر بود . ایشان فرزند سوم خانواده بودند كه تحصیلات ابتدائی را در همان روستا بپایان دادند و برای ادامه تحصیل راهی شهرستان اردستان شدن ومقطع راهنمائی را با موفقیت باتمام رساندند و راهی مقطع متوسطه شدند ودر این هنگام مادرایشان به علت مریضی دستش از دنیا كوتاه كشت و به دیار ابدی پیوست(روحش شاد) این دوران تحصیل وی مقارن بود با شروع جنگ تحمیلی كه سنگر علم و دانش را ترك گفته و راهی سنگر عشق و شهادت گردید. در سال 1361 برادر ایشان به اسارت رژیم بعثی درآمدویك سال بعد نیز محمد شربت شیرین شهادت را نوشید و دعوت حق را اجابت نمود.

تاریخ شهادت :28/5/1362                    محل شهادت: دیواندره

قسمتی از وصیت نامه شهید محمد زائری امیرانی

« ای برادرانم همیشه دنباله رو اسلا م و ولایت فقیه باشید كه ما هرچه داریم از اسلام و قرآن داریم و همیشه حق را بگوئید و در هركجا و هر موقعیتی اسلام و قرآن را یاری كنید و نگذارید كه خون شهدای گرانقدر مان بهدر رود كه آنها حق

زیادی بر گردن وما دارند.

وای خواهرانم: امیدوارم كه شما هم زینب وار زندگی كنید و دستورات انبیاء را  عمل كنید و همیشه دنباله رو خط رهبر و اسلام باشید كه خداوند و پیامبراز دست شما راضی باشند.

به كلیه اعضاء خانواده خود سفارش می كنم كه در غم از دست دادن من صبور  باشید و كاری نكنید كه دشمنان اسلام خوشحال شوند. وقتی به گلزار شهدا می روید سر خاك مادرم بگوئید شما كه نبودید افتخار كنید به شهادت فرزندت و از جانب من یادی از ایشان كنید و فاتحه بخوانیدكه مادرم مرا ببخشد. به همه اقوام و دوستانم سفارش می كنم كه دنباله رو اسلام و امام باشند و نگذارند كه اسلام بدست جنایتكاران از بین برود و همیشه و در همه جا حق را بگوئیدو

امدوارم كه همگی مرا ببخشید.

خدایا ما را ببخش گناهانی كه ما را احاطه كرده و خود از آن آگاهی نداریم گناهانی را كه می كنیم و تو آنقدر بما رحمت و عنایت داری كه از وجود خود شرم می كنیم.

ای خدا ترا شكر می كنم كه راه شهادت را به ما نشان دادی ، دریچه ای پر  افتخار از این دنیای خاكی بسوی آسمانها باز كردی و لذت بخش ترین امید  حیاتمان را به مانشان دادی»

   27/3/13

 

برچسب‌ها:, , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.