۰

اخبار روستا / روستای امیران

برگزاری کلاس آموزش کشت و پرورش قارچ صدفی در روستای امیران

دسامبر 3, 2013 در 3:42 ب.ظ توسط

علی اکبر صالح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان اظهار کرد: امسال مقدار 7 هزار کیلوگرم عسل درشهرستان اردستان برداشت شده که نسبت به تولید در سال قبل حدود 20 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عسل در دو مرحله بهاره و پائیزه برداشت می‌شود و به علت موقعیت جغرافیایی شهرستان عسل تولید شده از عطر و بوی خاصی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان به برگزاری دوره آموزشی پرورش قارچ صدفی اشاره کرد و افزود: کلاس آموزش کشت و پرورش قارچ صدفی درروستای امیران زواره برگزار شده که دراین دوره آموزشی سه روزه، 30 نفر از زنان این روستا آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه کشت و پرورش قارچ صدفی در شهرستان اردستان رو به گسترش بوده، بیان کرد: این کلاس با همکاری شرکت خدمات فنی مشاوره‌ای مهرگستر تشکیل و با ارائه نمایش فیلم و استفاده از وسایل کمک آموزشی و ارائه جزوه آموزشی مطالبی را در زمینه کاشت و پرورش قارچ صدفی برای حاضرین مطرح کردند.

صالح خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این دوره آموزشی به روز کردن اطلاعات عمومی بانوان، کاشت قارچ صدفی در سطوح کوچک خانگی، استفاده از قارچ به صورت تازه در سبد تغذیه خانواده برای افزایش سطح سلامت خود و خانواده بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.